Velkomstbrev

Til elever og foresatte ved Drømtorp vgs.

Velkommen som elev på Drømtorp videregående skole!

Først av alt vil jeg ønske deg velkommen som elev her hos oss. Velkommen til et nytt og innholdsrikt skoleår. Vårt mål er at elevene som går hos oss, når sine faglige mål og samtidig utvikler seg til gode fremtidige arbeidstakere. Din personlige utvikling er derfor også svært viktig for oss. Vi har en solid lærerstab og andre dyktige medarbeidere som alle ønsker å bidra til at du når dine mål.

For at vi raskt skal bli kjent med deg, vil du i løpet av de første skoledagene få en oppstartsamtale med din kontaktlærer. Vi vil også gjennomføre kartlegging i enkelte fag. Dette for at vi bedre skal kunne tilrettelegge opplæringen for deg.

For at du skal få et godt og utviklende skoleår ønsker vi å samarbeide tett med foresatte. Dine foresatte inviteres derfor til foreldremøte ved skolestart. Tidspunkt for dette finner du på hjemmesiden.

På skolens hjemmeside finner du all relevant informasjon om skolen. På forsiden ligger det en blå knapp “Reglement” som fører deg til skolens ulike reglementer som elever og foresatte plikter å sette seg inn i. De første skoledagene skal du undertegne på at du har gjort deg kjent med og forstår.

Som elev vil du få tilknytning til klasse. For mange elever innebærer dette mange nye medelever å bli kjent med. Det er verdifullt i seg selv og en del av den naturlige utviklingen fra barnehage til student og arbeidstaker. Vi setter elever i klasser og grupper før skolestart. Disse opprettholdes. Bytte av klasse skjer unntaksvis. Det forutsetter at det er særdeles sterke medisinske eller sosiale og dokumenterte grunner, og ikke minst at det er ledig plass i annen klasse.

Velkommen til skolestart!

Hilsen Hanne Angell.

Rektor, Drømtorp videregående skole.